• — Розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.12.2009 № 1482-р «Про затвердження плану заходів щодо запровадження інклюзивного та інтегрованого навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2012 року»;
  • — Закон України «Про внесення змін до законодавчих актів України з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу», 6 липня 2010 року № 2442-VІ.
  • — Укази Президента від 30 вересня 2010 року «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні» від 19 травня 2011 року № 588 «Про заходи щодо розв’язання актуальних проблем осіб з обмеженим фізичними можливостями».
  • — Наказом Міністерства освіти і науки від 01.10.2010 р. № 912 затверджено Концепцію розвитку інклюзивної освіти
  • — Постанова Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 р. № 872 « Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах.
  • — Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту та Національної академії педагогічних наук України від 23.06.2011 № 623/61 "Про внесення змін до Положення про центральну та республіканську (Автономна Республіка Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські, районні (міські) психолого-медико-педагогічні консультації", зареєстрованим у Міністерстві юстиції 06.12.2011 за № 1407/20145
  • — Міністерством соціальної політики доповнено Класифікатор професій посадою асистента вчителя інклюзивного навчання (наказ Держспоживстандарту від 28.07.2010 р. № 327).
  • — Типові штатні нормативи загальноосвітніх навчальних закладів, затверджені наказом Міністерства освіти і науки від 06.12.2010 р. № 1205, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 22 грудня 2010 р. за № 1308/18603.
  • — Постановою Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2012 р. № 635 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 346 і від 14 червня 2000 р. № 963» введено посаду асистента вчителя до переліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників.
  • — Лист МОНмолодьспорту від 25.09.2012 №1/9-675 «Щодо посадових обов’язків асистента вчителя». Журнал «Практика управління закладом освіти» № 10, 2012 Типова посадова інструкція асистента вчителя
  • — Лист МОНмолодьспорту від 28.09.2012 №1/9-694 «Щодо введення посади вихователя (асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням»,
  • — Лист МОНмолодьспорту від 26.07.2012 № 1/9-529 «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання».

Інклюзивне навчання Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей.
Інтегроване навчання Інтеграція в освіті - це спільне навчання і виховання дітей, які мають різні сенсорні та інтелектуальні обмеження, та здорових дітей в умовах навчальних закладів, без створення особливих умов для таких дітей.
Розроблені нормативні документи, в яких прописані механізми запровадження інклюзивного навчання Стосовно інтегрованого навчання немає достатньої документації
Асистент вчителя Не має, може бути допомога вчителя-логопеда та практичного психолога
Обов’язкова наявність елементів безбар’єрності Умови універсального дизайну мінімальні
Кошти (розробляється Програма сприяння розвитку та запровадження інклюзивної форми навчання) Важко передбачити наявність дитини з інвалідністю (з особливими освітніми потребами) в школі чи класі
Обмежена кількість дітей в класі Інтегрованих дітей у класі може бути до 10 осіб, оскільки навчатись за інклюзивною формою повною мірою не можуть діти з дуже важкими функціональними порушеннями
Менша кількість дітей в класі (20) Наповненість класу відповідає чинному законодавству (30 чоловік)
Психолого-соціальний супровід Лист МОНмолодьспорту від 26.07.2012 № 1/9-529 «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання Психолого-соціальний супровід, немає поки нормативних документів
Зміна термінології (індивідуальний навчальний план, індивідуальна програма розвитку, індивідуальна навчальна програма, адаптація, модифікація, портфоліо) Вчаться за відповідними програмами
Питання «як включати в навчання ?» Питання «кого інтегрувати ?»

Перелік документів з організації індивідуального навчання, які повинні бути в навчальному закладі:

Кiлькiсть переглядiв: 1437

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.